środa, 8 maja 2013

Majowe zapowiedzi

Na szczęście dla mnie niewiele interesujących nowości książkowych pojawi się w tym miesiącu, a i tę jedną pozycję odkładam na czas nieokreślony, ponieważ w kolejce czeka kilka książek do recenzji. Za to kino... Z poniższych filmów nie zrezygnuję i na pewno wszystkie obejrzę w kinie, o ile będą dostępne w 2D.

KSIĄŻKI

Tytuł: Płyńcie łzy moje, rzekł policjant
Autor: Philip K. Dick
Wydawnictwo: Rebis
Data premiery: 14 maja 2013 r.
Stany Zjednoczone po wojnie domowej. Niemal absolutną władzę sprawuje policja, na każdym rogu stoją jej posterunki. Gwiazda show-businessu Jason Taverner, który gromadzi przed telewizorami trzydziestomilionową widownię, pewnego dnia budzi się w obskurnym pokoju hotelowym. Nikt go nie zna, a nawet o nim nie słyszał, na domiar złego nie ma jakichkolwiek dokumentów – w gruncie rzeczy nie istnieje, jest wyrzutkiem bez żadnych praw. Nic z tego nie rozumiejąc, tropiony przez policję, stara się odzyskać tożsamość…

„Płyńcie łzy moje, rzekł policjant”, powieść wyróżniona John W. Campbell Memorial Award, obok „Ubika”, „Człowieka z Wysokiego Zamku” i „Trzech stygmatów Palmera Eldritcha” należy do największych dokonań Philipa Dicka – pisarza, którego Stanisław Lem uważał za najlepszego amerykańskiego autora SF.
KINO

Tytuł: Iron Man 3
Scenariusz: Drew Pearce & Shane Black
Reżyseria: Shane Black
Data premiery: 9 maja 2013 r.
Tony Stark wyrusza w podróż, by zemścić się na tych, przez których jego świat legł w gruzach.

Tytuł: The Great Gatsby
Scenariusz: Buz Luhrmann & Craig Pearce
Reżyseria: Buz Luhrmann
Data premiery: 17 maja 2013 r.
Nowy Jork, lata 20. XX w. Gatsby – aktualnie milioner wywodzący się z niższych sfer – spotyka po 11 latach swoją wielką miłość, Daisy, z którą wcześniej rozdzieliły go różnice społeczne.
Tytuł: Star Trek Into Darkness
Scenariusz: Alex Kurtzman, Damon Lindelof, Roberto Orci
Reżyseria: J.J. Abrams
Data premiery: 31 maja 2013 r.
Załoga USS Enterprise musi pojmać bezwzględnego terrorystę zanim ten zniszczy ich organizację od wewnątrz.

5 komentarzy:

  1. Ten Dick jest przejmująco smutny. Kurcze, nie mogłem się otrząsnąć po tej wizji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, tym bardziej długo nie sięgnę po tę książkę, jakoś nie mam ochoty się smucić.

      Usuń
  2. Dick jest smutny, ale zobaczcie, jaki to jest cudny tytuł. No przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płyńcie łzy ... to był pierwszy Dick jakiego czytałem. Obok "Człowieka z wysokiego zamku", wg. mnie najlepsza jego pozycja.

    a star trek into darkness dopiero obejrzałem, więc zapraszam do siebie na recenzję :)

    http://ponapisach.blogspot.com/2013/09/into-darkness.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niedawno obejrzałam film, jak napiszę swoją notkę, zajrzę do Ciebie, teraz nie chcę się sugerować;-)

      Usuń