czwartek, 20 sierpnia 2009

Już za parę dni, za dni parę... Polcon 2009

W przyszłym tygodniu odbędzie się jeden z najważniejszych konwentów fantastyki w Polsce (a na pewno największy). To już dwudziesta czwarta taka impreza.

Miejsce: budynki Politechniki Łódzkiej, czas: 27-30 sierpnia.

Zapowiada się bardzo ciekawie, bogaty program oferuje sporo atrakcji dla miłośników fantastyki polskiej, zagranicznej, zapaleńców rpg-owców (jednym z gości będzie John Wick, projektant gier fabularnych), fascynatów Gwiezdnych Wojen. Dla każdej grupy przygotowany został specjalny blok, w którym także laicy mogą znaleźć coś dla siebie (ja np. znalazłam sporo prelekcji z dziedziny rpg, w które nigdy nie grałam). Jest także specjalnie przygotowany blok dla najmłodszych, w którym będzie można m.in. nauczyć się dawnych tańców, uszyć własny kostium, odnaleźć skarb, posłuchać bajek czytanych przez polskich pisarzy fantastyki. Sporo konkursów, pokazy filmowe, spotkania autorskie, I Targi Fantastyki w Polsce (komiksy, literatura, gry, gadżety związane z fantastyką), i, oczywiście, Zajdle.

Ja w każdym razie już się zapisałam, zapłaciłam i teraz pozostaje mi się tylko spakować i czekać na dzień wyjazdu, a potem... zwiedzać, słuchać, rozmawiać, zdobywać autografy, może nawet zostać smokiem...;-) Pracuję jeszcze nad wybraniem konkretnych punktów programu, bo niestety wiele interesujących mnie spotkań odbywa się w tym samym czasie (np. czy w sobotę wybrać Wyjątki z historii anatomopatologii, czy może wziąć udział w konkursie filmowym, albo posłuchać prelekcji o bohaterach w fantastyce...) Na pewno pójdę na prelekcję Co nam zostało z uczty bogów, prowadzoną przez Witka Jabłońskiego i Elżbietę Żukowską, postaram się też posłuchać co wydawnictwo Runa radzi przyszłym debiutantom, aby zwiększyć szansę na wydanie książki. Oj dużo tego, dużo... Plan zajęć przedstawię jeszcze przed wyjazdem:-)

Jeśli ktoś z Was się wybiera, dajcie znać, może zorganizujemy jakieś spotkanie blogowo-konwentowe:-)

Dla zainteresowanych strona Polconu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz