wtorek, 25 sierpnia 2009

Polcon 2009 - plan akcji, cz. I (czwartek, piątek)

Udało się nam (mojemu bratankowi i mnie) wybrać interesujące nas spotkania, które odbędą się na tegorocznym Polconie. Lista jest całkiem duża.

Czwartek 27.08.09

16:00-16:50 - RPG savoir-vivre dla początkujących (to coś bardziej dla mnie, niż Filipa, który w grach jest obcykany, jako fajna ciotka muszę nadgonić;-))

O zachowaniach, zarówno graczy, jak i Mistrzów Gry, które fajne nie są. Mowa będzie nie tylko o „świeżych” graczach, którym wiele można wybaczyć, ale również o nawykach starych wyjadaczy, które odbierają sporo przyjemności z gry. Jak ich się pozbyć? Jak przekonać towarzyszy z drużyny, że warto coś zmienić, aby było jeszcze lepiej?Jeśli właśnie zacząłeś swoją przygodę i nie wiesz, jak się zachować na sesjach - przyjdź koniecznie.

17:00-17:50 - Lilith - demon czy emancypantka (też dla mnie)

Mitologia judaistyczna i chrześcijańska przedstawiają Lilith jako demona. Jednakże mit Lilith z jednej strony jest starszy, z drugiej strony zaś inspiruje szereg mitologii postchrześcijańskich, o czym będzie można przekonać się podczas prelekcji.

17:00-18:50 - Warsztaty tańców dawnych (też dla mnie w razie gdyby prelekcja o demonicznej pierwszej żonie Adama była nudna)

18:00-18:50 - Seryjni mordercy (dla nas obojga)

Nie serialowi mordercy. Serialowi mordercy też są OK, ale jak na razie wykraczają poza zakres naszych badań prelegentów, którzy opowiedzą, jak pewne mechanizmy, które obserwujemy u prawdziwych seryjnych morderców, przenosi się na fikcję, najczęściej filmową.

19:00-20:00 - Uroczyste rozpoczęcie konwentu (wypadałoby być, chociaż nie wiem czy nie poświecimy tego punktu dla tego poniżej)

19:00-21:50 - Pokój bez klamek (jeśli się na to zdecydujemy, będę raczej widzem niż uczestnikiem)

Szkoła zwykle jest nudna. Zwykle też program edukacyjny ma jakiś sens. I zwykle nikt nie płaci za przebywanie w niej. Więc czemu inaczej jest w Instytucie Badań Pozaziemskich Bardzo Elitarnej i Bardzo Prywatnej Szkoły Wyższej? Skorzystaj z drugiego naboru i załap się na studia u nas! Może nawet uda Ci się przeżyć!

20:00-22:00 - Do Rivendell i bez powrotu. Etykieta zastępcza. Pokazy filmowe i dyskusja z twórcami (to pierwsze to parodia Władcy Pierścieni: Drużyna Pierścienia, jestem ciekawa, czy Polacy są lepsi od Rosjan)

Jarosław „Elek” Florczak przedstawi dwa filmy zrealizowane przez niezależną grupę filmową z Bielawy. „Do Rivendell...”, parodia I części „Władcy Pierścieni”, nakręcony został na podstawie sztuki Adama Kuziowa. Z kolei „Etykieta zastępcza” z dużą dawką humoru i dystansem podejmuje codzienne szare życie PRL-owskiej rodziny.
Piątek 28.08.09

10:00-10:50 - Wyjątki z anatomopatologii (jak sama nazwa wskazuje, będzie o tym, jak rozwiązać dylematy, przed którymi stoi każdy początkujący psychopata)

Kiedy arszenik wyszedł z mody? Kiedy utopienie przestało być równoznaczne z utonięciem? Jak zabić żony w wannie? Co to jest GSR? Ile miejsca zajmują poćwiartowane zwłoki i w co nie należy ich pakować? Jak zabić gromadkę dzieci i ciągle budzić sympatię sąsiadów? Na te i inne pytania (co to jest 10 tys. prawników na dnie oceanu) odpowiemy na naszej prelekcji.

10:00 - 11:50 - Konkurs filmowy (jeżeli instrukcje morderstw okażą się niewiarygodne)

11:00 - 11:50 - Erpegowe patologie (o dziwnych pomysłach Mistrzów Gry i graczy słów kilka)

Każdy MG i każdy gracz popełnia błędy, to normalne. Ale kiedy wokół tych błędów narasta aura jedyniesłuszności i tworzą się filozofie uzasadniające ich popełnianie, należy jasno powiedzieć: chyba was pogięło! Krótka pogadanka na temat najbardziej patologicznych zachowań polskiego światka RPG.

13:00 - 14:50 - Jak jeszcze lepiej opowiadać (coś dla Filipa, ale może ja też się czegoś nauczę)

Jak? Ucząc się od innych! Spotkamy się, żeby poćwiczyć różne sposoby opowiadania i opisywania, nauczyć się od siebie wielu przydatnych rzeczy, a przede wszystkim dobrze się bawić. Nie zabraknie przykładów z sesji, filmu i literatury. Będzie bardzo praktycznie. Narrację podczas rozgrywki może prowadzić nie tylko MG, ale każdy z grających – i o tym także pomówimy na warsztatach. Dlatego serdecznie zapraszam zarówno mistrzów gry, jak i graczy. Do zobaczenia!

15:00 - 16:50 - Game Design (spotkanie z Johnem Wickiem, coś dla fanów rpg)

Spotkanie z jednym z najsłynniejszych projektantów gier fabularnych i karcianych na świecie. John Wick, wielokrotny laureat nagrody Origins (najważniejsza nagroda branżowa) przedstawi blaski i cienie profesji projektanta gier. Prelegent zajmie się analizą amerykańskiego rynku wydawniczego pod kątem trendów, kreatywności i oryginalności tworzonych gier.

15:00 - 15:50 - Spotkanie z wydawnictwem SuperNOWA i jej pisarzami (młodego zostawię z Wickiem, sama wolę spotkać się z Kowalskim i Jabłońskim)

Mirosław Kowalski w otoczeniu swoich gwiazd, obecnych i wschodzących: Witolda Jabłońskiego, Marka Baranieckiego, Marcina Przybyłka, Pawła Kempczyńskiego i Roberta Forysia

16:00 - 17:50 - Psychologia głębi, prowadzi Marcin Przybyłek, (temat interesujący, chociaż nie wiem, czy nie będzie nudny)

Czym jest psychologia głębi i jaki ma związek z literaturą / filmem s-f? Czy pojęcie archetypu należy traktować poważnie i jakie ma ono powiązanie z symbolem? Czy nasze sny ujawniają archetypowe treści? Czym jest archetyp: domniemaną psychiczną strukturą czy czymś więcej? Jaki może mieć związek psychologia głębi z mechaniką kwantową i czy rzeczywiście jest psychologią?

16:00 - 16:50 - Niestandardowe scenariusze (w razie gdybyśmy zrezygnowali z prelekcji psychologicznej)

Prezentacja szeregu pomysłów na scenariusze, które znacznie różnią się od klasycznej przygody - gry retrospektywne, gry listowe, i wszelkie inne pomysły, które wprowadzą do twojej kampanii nowa jakość.

17:00 - 17:50 - Ewa Białołęcka spotkanie autorskie (muszę mieć w końcu jej autograf;))

18:00 - 18:50 - Co nam zostało z dawnych bogów, prelekcja Witolda Jabłońskiego i Elżbiety Żukowskiej (kto czytał moją relację z Avangardy wie, dlaczego ta prelekcja znalazła się w tym planie)

Słowiańskie korzenie współczesnych ludzi. Ile w nas zostało z dawnych Słowian a co zmieniło w nas chrześcijaństwo? Jak przebiegała zmiana? Prelegenci postawią tezę, że można twierdzić wręcz o zagładzie rodzimej kultury, zniszczonej przez inwazję głosicieli "radosnej nowiny". Co jednakże w nas przetrwało?

19:00 - 19:50 - 50 pomysłów na przygody w stylu Sherlocka Holmesa (porady dla erpegowców, czyli dla Filipa)

Kolejna odsłona niesamowitego cyklu - tym razem na warsztat scenarzysty trafią klasyczne historie o detektywach - Sherlock Holmes, Hercules Poirot, panna Maple, Dick Tracy, Shadow, Sam Spade i Philip Marlowe. Dowiemy się, jak podrzucać poszlaki, wprowadzać trzecie i czwarte dno do każdej zbrodni, wyczuwać arszenik przez stare koronki i grać na skrzypcach dedukując. Pod sam koniec prelekcji zostanie wyjaśniona tajemnica morderstwa i okaże się, że zabójcą jest ogrodnik.

19:00 - 20:50 - Graj Twardo: Porady MG znad krawędzi (znowu Wick i znowu dla Filipa)

Po raz pierwszy w Polsce jeden z najpopularniejszych amerykańskich autorów gier fabularnych! Jego kontrowersyjne teorie, dziwaczne zachowania oraz spektakularne publikacje znane są większości graczy. To spotkanie jest jedyną i niepowtarzalną okazją do bliższego zapoznania się z pomysłami autora „Siódmego Morza”, „Legendy Pięciu Kręgów” oraz (niedawno wydanego nakładem wydawnictwa Portal) „Graj Twardo”.

20:00 - 21:50 - Nie bądź głupi, nie daj się zabić (garść porad dla graczy, przydadzą mi się przed sobotnim LARPem...)

Jak mawiał Dick "To nie paranoja twierdzić, że wszyscy są przeciwko tobie. Paranoja to twierdzić, że są w zmowie". W RPG najczęściej są. Jak grać, na co zwracać uwagę, co robić by postać dożyła do końca sesji opowie  twardy gracz w gry fabularne. Pamiętaj: W walce o przeżycie liczy się wszystko!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz